En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation d'un simple cookie d'identification. Aucune autre exploitation n'est faite de ce cookie. OK

Documents hôtellerie 7 résultats

Filtrer
Sélectionner : Tous / Aucun
Q
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

- n° 30
Cote : PER.ENS - réserve

- Recherche en didactique du FOS et de l'évaluation
- Dossier pédagogique : hôtellerie : un accueil à la frnaçaise
- Nouveautés édition
- Appel à communications
- En direct de la DRI / E
Pages des affaires

enseignement d'une langue vivante sur objectif spécifique ; hôtellerie ; langue française

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : RECH.M2P.12-292

Master 2 "Sciences du langage, métiers du FLE"

Projet : Conception d'un curriculum de Français sur objectifs spécifiques hôtellerie, restauration et tourisme niveau A1 / A2, à l'intention des apprenants du département de Tourisme de l'université de Huangshan.

référentiel d'enseignement ; enseignement d'une langue vivante sur objectif spécifique ; tourisme ; hôtellerie ; restauration (gestion de restaurant) ; langue française

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : RECH.M2P.12-293

Master 2 "Sciences du langage, métiers du FLE"

Projet : Conception d'un curriculum de Français sur objectifs spécifiques hôtellerie, restauration et tourisme niveau A1 / A2, à l'intention des apprenants du département de Tourisme de l'université de Huangshan.

référentiel d'enseignement ; enseignement d'une langue vivante sur objectif spécifique ; tourisme ; hôtellerie ; restauration (gestion de restaurant) ; langue française

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : ANG.SPE.5.BEM

Be My Guest is for hotel employees at the elementary and lower-intermediate levels who need English for their work. The course focuses on everyday communicative situations so that hotel employees can understand and respond to the needs and requests of hotel guests during their stay. The course is also suitable for pre-service students. Be My Guest meets the needs of the following personnel: receptionist, porter, bar person, chambermaid/room attendant, housekeeper, concierge/commissionaire, management trainee, waiter/waitress.
The 15 units deal with different work situations, including reception, restaurant and bar work, answering the phone, giving directions, dealing with guests' problems, writing short e-mails and letters, suggesting places to visit, and explaining how things work. The focus throughout is on the language which hotel workers need to understand and use in their work. Each unit is divided into two easy-to-use double page lessons. Students systematically practise speaking, listening, reading and writing, with regular consolidation of the new language in the lesson.
Be My Guest consists of:
- student's Book
- teacher's Book
- audio CD Set
CD 1 : Units 1-8 (49'31")
CD 2 : Units 9-15 (40'58")
[Résumé éditeur]
Be My Guest is for hotel employees at the elementary and lower-intermediate levels who need English for their work. The course focuses on everyday communicative situations so that hotel employees can understand and respond to the needs and requests of hotel guests during their stay. The course is also suitable for pre-service students. Be My Guest meets the needs of the following personnel: receptionist, porter, bar person, chambermaid/room ...

langue de spécialités ; hôtellerie ; anglais : langue

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : ANG.SPE.5.BEM

Be My Guest is for hotel employees at the elementary and lower-intermediate levels who need English for their work. The course focuses on everyday communicative situations so that hotel employees can understand and respond to the needs and requests of hotel guests during their stay. The course is also suitable for pre-service students. Be My Guest meets the needs of the following personnel: receptionist, porter, bar person, chambermaid/room attendant, housekeeper, concierge/commissionaire, management trainee, waiter/waitress.
The 15 units deal with different work situations, including reception, restaurant and bar work, answering the phone, giving directions, dealing with guests' problems, writing short e-mails and letters, suggesting places to visit, and explaining how things work. The focus throughout is on the language which hotel workers need to understand and use in their work. Each unit is divided into two easy-to-use double page lessons. Students systematically practise speaking, listening, reading and writing, with regular consolidation of the new language in the lesson. The Teacher's Book provides thorough support and extra ideas in the teaching of the course.
Be My Guest consists of:
- student's Book
- teacher's Book
- audio CD Set
[Résumé éditeur]
Be My Guest is for hotel employees at the elementary and lower-intermediate levels who need English for their work. The course focuses on everyday communicative situations so that hotel employees can understand and respond to the needs and requests of hotel guests during their stay. The course is also suitable for pre-service students. Be My Guest meets the needs of the following personnel: receptionist, porter, bar person, chambermaid/room ...

langue de spécialités ; anglais : langue ; hôtellerie

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : ANG.SPE.5.SEY

In the Hotel and Hospitality English self-study course you can follow the daily lives of the Metro Hotel staff. Listen to Sarah, Simon and David talking to guests and answering the phone, and learn the English you need to meet your own guests' needs.

Twenty-four conversations plus exercises.
[...] book with 24 units and reference section including:
- key words and phrases
- answer key
- audioscript
- pronunciation guide
- model emails
This course provides materials for approximately 24 hours of study.
[Résumé éditeur]
In the Hotel and Hospitality English self-study course you can follow the daily lives of the Metro Hotel staff. Listen to Sarah, Simon and David talking to guests and answering the phone, and learn the English you need to meet your own guests' needs.

Twenty-four conversations plus exercises.
[...] book with 24 units and reference section including:
- key words and phrases
- answer key
- audioscript
- pronunciation guide
- model emails
This ...

anglais : langue ; hôtellerie ; relation avec la clientèle ; communication verbale ; exercice écrit ; exercice oral ; langue de spécialités

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : RECH.M2P.24.pdf

Ce travail de révision des curriculums institutionnels en didactique des langues, en l'occurrence, du français sur objectifs spécifiques (FOS) se situe dans le contexte sud-africain et plus précisément au Lycée professionnel du Coastal KZN TVET College - SWINTON-CAMPUS. Des pistes d'utilisation pour des apprenants des filières professionnelles de niveau A1 et A2 sont proposées.

enseignement d'une langue vivante sur objectif spécifique ; enseignement du français langue étrangère ; tourisme ; hôtellerie ; référentiel d'enseignement

Sélection Partager

Filtrer

Référence

Dossiers