The role of input in early first language morphosyntactic development = Le rôle de l'input dans le développement morphosyntaxique en langue maternelle
Langage, interaction et acquisition;John Benjamins Publishing Company
2014
136 p.
1879-7865
PER.LAN.13 - réserve
langue maternelle ; acquisition de la langue ; développement du langage
- On dit pas Je veux : apprentissage explicite et implicite du conditionnel dans les interactions adulte-enfant. A. Morgenstern, C. Parisse, S. de Pontonx (p.19)
- Factors reflecting children's use of temporal terms as a function of social group. C. renata Rosemberg, F. Alam, A. Stein (p.38)
- Input offers and child uptakes: acquiring mood and modal morphology in Tukish. A. Aksu-Koç, T. Terziyan; E. Erguvanli Stein (p.62)
- Verb sequences and early verb inflection in Spanish: Frequency, patterning and possible effects. C. Rojas-Nieto (p.82)
- Peut-on expliquer l'acquisition de l'alternance de l'adjectif en français à partir de l'input. G. Fox (p.100)
- Intermodal synchrony as a form of maternal responsiveness: Association with language development. K.J. Rohlfing, I. Nomikou (p.117)
N° | Cote / Code barre | Localisation | Commentaire | |
---|---|---|---|---|
1 | [disponible] |