En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation d'un simple cookie d'identification. Aucune autre exploitation n'est faite de ce cookie. OK

Documents Swales (J.) 2 résultats

Filtrer
Sélectionner : Tous / Aucun
Q
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : PER.LAN - réserve

Actes du colloque de la Commission interuniversitaire suisse de linguistique appliquée, Sain-Gall, 5-7 mai 1982.
Sommaire :
Chronik der CILA.
Einfürung.
Linguistics between Atificiality and Art : walking the Tightrope of LSP Research par K. Opitz.
Vocabulary Work in LSP - A Case of Neglect ? par J. Swales.
Une banque de terminologie au service des traducteurs par A. Reichling.
Documentation scientifique et technique : problèmes de multilinguisme - notion de réseau sémantique par A. Deweze.
Die sprachliche Bewältigung des technischen Fortschritts in der Druckindustrie par F. Hofer.
L' identification des besoins en langue étrangère des publics spécifiques : préalables à leur opérationalisation didactique par D. Lehmann.
Wissenschaftliche Texte im fremdsprachendidaktischen Kontext. Didaktische Instruktionen als Handelungsanxeisungen par I. Kumer.
Synthèse des Kolloquiums par H. Weber.
Ouvrages reçus.
Actes du colloque de la Commission interuniversitaire suisse de linguistique appliquée, Sain-Gall, 5-7 mai 1982.
Sommaire :
Chronik der CILA.
Einfürung.
Linguistics between Atificiality and Art : walking the Tightrope of LSP Research par K. Opitz.
Vocabulary Work in LSP - A Case of Neglect ? par J. Swales.
Une banque de terminologie au service des traducteurs par A. Reichling.
Documentation scientifique et technique : problèmes de multilinguisme ...

étude linguistique

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : DID.93.SWA

In recent years the concept of ‘register' has been increasingly replaced by emphasis on the analysis of genre, which relates work in sociolinguistics, text linguistics and discourse analysis to the study of specialist areas of language.Teachers, course designers and materials writers concerned with teaching language for specific purposes as well as applied linguistics researchers, will find John Swales a clear, authoritative guide to this complex area. He provides a survey of approaches to varieties of language, and considers
these in relation to communication and task-based language learning. He goes on to outline an approach to the analysis of genre, and then proceeds to consider examples of different genres and how they can be made accessible through genre analysis. This book will be important reading for all those working in teaching English for academic purposes. The concept of genre is also highly relevant to issues in writing across the curriculum and
the book will therefore be of key interest to those working in post-secondary writing and composition as well as those directly concerned with EAP.
In recent years the concept of ‘register' has been increasingly replaced by emphasis on the analysis of genre, which relates work in sociolinguistics, text linguistics and discourse analysis to the study of specialist areas of language.Teachers, course designers and materials writers concerned with teaching language for specific purposes as well as applied linguistics researchers, will find John Swales a clear, authoritative guide to this ...

enseignement d'une langue vivante sur objectif spécifique ; anglais : langue ; enseignement supérieur

Sélection Partager

Filtrer

Référence

Dossiers