En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation d'un simple cookie d'identification. Aucune autre exploitation n'est faite de ce cookie. OK

Documents The University of Chicago press 2 résultats

Filtrer
Sélectionner : Tous / Aucun
Q

The University of Chicago press


Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : LAN.84.MAC

- Introduction
Quelle est la vrai relation entre le geste et la parole? Que révèle le geste par rapport à la pensée?
He presents a theory of the essential unity of speech and the gestures that accompany it. This long-awaited, provocative study argues that the unity of gestures and language far exceeds the surface level of speech noted by previous researchers and in fact also includes the semantic and pragmatic levels of language.
In effect, the whole concept of language must be altered to take into account the non-segmented, instantaneous, and holistic images conveyed by gestures.
Part 1 : Setting the Stage
Part 2 : Varieties of Gesture
Part 3 : Theory
Part 4 : Topics
- Appendices
- Références
- Index
Mots-clés : Gestures / thought and thinking / Psycholinguistics
- Introduction
Quelle est la vrai relation entre le geste et la parole? Que révèle le geste par rapport à la pensée?
He presents a theory of the essential unity of speech and the gestures that accompany it. This long-awaited, provocative study argues that the unity of gestures and language far exceeds the surface level of speech noted by previous researchers and in fact also includes the semantic and pragmatic levels of language.
In effect, the ...

parole ; geste ; cerveau ; pratique langagière ; sémiologie : science ; communication non-verbale

Sélection Partager
Déposez votre fichier ici pour le déplacer vers cet enregistrement.
V

Cote : ING.132.TYL

1ère édition : mars 1969
- What educational purposes should the school seek to attain?
- How can learning experiences be selected which are likely to be useful in attaining these objectives?
- How can learning experiences be organized for effective instruction?
- How can the effectiveness of learning experiences be evaluatived?
- How a school or college staff may work on curriculum building?

référentiel d'enseignement ; objectif d'enseignement

Sélection Partager

Filtrer

Référence

Dossiers